Батьківська сторінка
Чому батькам дітей з особливими освітніми потребами слід звертатися до ІРЦ
Діти з порушеннями психофізичного розвитку мають отримувати якісну освіту та соціальну адаптацію в умовах інклюзивної освіти. Саме інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ) спрямовані забезпечити права на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти дітей, які мають особливі освітні потреби.
Директор Інклюзивно-ресурсного центру Диканської районної ради Вікторія Гуменюк наголошує на тому, що для дітей з особливими освітніми потребами слід адекватно змінити та адаптувати умови навчання. Під час навчання таких дітей потрібно враховувати їхні психофізіологічні можливості.
Саме інклюзивно-ресурсний центр надає можливість для забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Як і коли батькам слід звертатися до ІРЦ
Батьки можуть прийти на консультацію до фахівців ІРЦ за власним бажанням. Також батьки приходять на консультацію за рекомендацією лікаря або ж дослухаються до думки соціального працівника, психолога чи вихователя.
«Спершу батьки можуть проконсультуватися з приводу своїх тривог. У разі потреби фахівці ІРЦ проведуть комплексну багатопрофільну оцінку розвитку дитини. Якщо дитина має тяжкі порушення психофізичного розвитку і їй встановлено медичний діагноз, педагоги освітнього закладу, який вона відвідує, так само, як і фахівці ІРЦ, мають роз'яснити батькам важливість такої багатопрофільної оцінки в ІРЦ. Це допоможе надати якісну психолого-педагічну допомогу дитині, адекватно організувати супровід її розвитку, а також забезпечити підтримку батькам».
Чи потрібне направлення до ІРЦ?
Кожен з батьків, що має дитину з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років, може звернутися за допомогою до ІРЦ за місцем проживання.
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть допомогти батькам обрати, які саме медичні, психологічні, педагогічні та освітні послуги потрібні їхнім дітям, і де їх можна отримати.
Освітні послуги в ІРЦ
Провідне завдання інклюзивної освіти - розвиток навичок і вмінь дитини з особливими освітніми потребами. Така спрямованість інклюзивної освіти допомагає підвищити академічний, соціальний, емоційний та фізичний потенціал дитини, поліпшити її навички самодопомоги.
Фахівці ІРЦ можуть консультувати та інформувати педагогів освітніх закладів, у яких навчають та виховують дітей з особливими освітніми потребами. Тож якщо педагог дезорієнтований і не знає, як спілкуватися з дитиною, як організувати свою роботу відповідно до її потреб і можливостей, він може звернутися до ІРЦ. Спеціалісти центру проконсультують, як адаптувати й модифікувати навчання та освітній простір, які методи роботи слід обирати відповідно до освітніх потреб конкретної дитини.
Вісім простих рекомендацій батькам як покращити спілкування з власними дітьми:
• Прислухайтеся до думки Вашої дитини. Поважайте її, пам'ятайте, що Ваша дитина - особистість. Повноцінне спілкування для вас важливе;
• Пам'ятайте: якісна розмова триває не менше 10 хвилин. Говоріть із дитиною особисто або принаймні телефонуйте їй протягом дня. Розпитуйте про важливі для неї речі (душевні переживання, конфлікти в школі, настрої, почуття, емоції);
• Глибоке довірливе спілкування - це свідомий обмін інформацією та емоціями. Співпереживайте дитині. Розказуйте їй про свої емоції та думки;
• Виконуйте свої обіцянки. Обіцяли зателефонувати - телефонуйте, обіцяли допомогти - допоможіть, обіцяли вислухати - вислухайте, обіцяли погратися разом - пограйтеся;
• Запорука взаєморозуміння у спілкуванні - доступність. Говоріть із дитиною зрозумілою для неї мовою;
• Проявляйте несподівані та приємні знаки уваги до своєї дитини. Напишіть смс, надішліть mms, подаруйте диск улюбленого виконавця;
• Пам'ятайте, що Вашу любов та турботу важливо засвідчувати і на словах, і ділом.
Колектив центру запрошують на заняття усіх дітей, яким необхідна корекція вад та психолого-педагогічна допомога, і особливо тих, хто готується йти до школи.
Усі заняття - безкоштовні.